تربیت قبل از تولد.......بهترین اوقات انعقاد نطفه

خلوت

0خلوت.ارحمی .خواجه

خدایا، مرا در اصلاح نفسِ خویش به کاری فرمان داده‌ای که خود در انجام دادن آن از من تواناتری، و قدرت تو بر آن کار و بر من، از قدرت من افزون‌تر است. پس مرا چنان نیرویی ده که با آن به کاری مشغول شوم که تو را از من خشنود می‌سازد، و خشنودی خود را در حال تن درستی [نه در گرفتاری و سختی] از من بخواه. امام سجاد علیه السلام ************************************ کپی از این وبلاگ مجاز است به شرط سه صلوات برا آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در حسرت موجم باران کفافم نیست *********************************** به وبلاگ خود خوش آمدید

:: دخترانه
:: فروشگاه ایران زمین 93
:: خاطرات دنیای مجازی
:: فروشگاه ساعت مچی
:: صدا باز
:: آخرین منجی...آخرین یار
:: هیئت عزاداران
:: زلال مثل اشک
:: عاشقانه الهام
:: همیشه در نقطه آغاز
ادکلن زنانه">:: ادکلن زنانه
:: گروه ساختمانی دارکوب
:: طوفان آرامش
:: جی پی اس موتور
:: جی پی اس مخفی خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خلوت و آدرس adytum.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 155
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 160
بازدید ماه : 498
بازدید کل : 45030
تعداد مطالب : 282
تعداد نظرات : 39
تعداد آنلاین : 1






تربیت قبل از تولد.......بهترین اوقات انعقاد نطفه

مقدمه : طب اسلامی ، علمی جامع است که در شاخه های خود با علوم دیگر ارتباط تنگاتنگ دارد و از آنها در مسیر خود بهره می گیرد  که یکی از مهمترین این علوم ، علم نجوم اسلامی است ، علم طب اسلامی از علم نجوم استفاده می کند برای زمان ترکیب برخی دارو ها و تجویز برخی نسخه ها و زمان شروع درمان و زمان ازدواج ، انعقاد نطفه ، مسافرت و تجارت و

این نشان دهنده عمق علوم اسلامی و قدرت شگفت انگیز طب و نجوم اسلامی است که اینقدر دقیق و موشکافانه به پدیده های هستی می‌نگرند و با درنظر گرفتن حکمت های اسرار آمیز هستی به شناخت مجهولات می‌پردازند .

اهمیت و ضرورت توجه به بحث اوقات :لذا در اهمیت بحث طب اسلامی کلامی چند از سخنان علامـه ذوالفنون حضــرت اسـتاد حسـن‌زاده آملـی (حفـظه الله) جهت استفاده مخاطبین گرامی گذاشته ام ، باشد که فتح بابی شود جهت شروع تحقیقات و مشاوره همگان با بزرگان و عالمان دینی در خصوص ایام ازدواج و اوقات انعقاد نطفه و

علامه ذوالفنون اسـتاد حسـن‌زاده آملـی :

. به او گفتم که بیماری فرزند شما نتیجه بی دینی است! گفت آقا جان! ما نمـاز می‌خوانیم
گفتم که آقا! دینداری تنها به نماز نیست، دین را باید در شئون زندگی پیاده کنید، راجع به ازدواج،
راجع به انعقــاد نطفــه، دیـن پیاده نشـده اسـت
حضـرت امــام صادق(علیه السلام) از جــانب
حقیقت عـالم فـرمـود: اگـر نطفه در زمانی کـه مـاه هلال است منعقد شود، فرزند حاصل از آن به
بیماری صرع مبتلا می شود

احادیث ائمه و معصومین علیهم السلام در مورد اوقات  انعقاد نطفه

پيامبر خدا صلي الله عليه و آله : ناپسند است كه مرد ، در حال احتلام به همسر خود درآيد تا آن كه از جنابتى كه ديده است ، غسل كند ، كه اگر در جنابت چنين كرد و فرزند مجنون زاده شد ، جز خود را نبايد سرزنش كند .

پيامبر خدا صلي الله عليه و آله : هرگاه كسى از شما به همسرش درآمد ، بايد خود را بپوشانَد ؛ چرا كه اگر نپوشاند ، فرشتگان شرم مى كنند و خارج مى شوند و شيطان ، حاضر مى شود و اگر فرزندى به وجود آيد ، شيطان در [نطفه] او شريك مى شود .

پيامبر خدا صلي الله عليه و آله ـ در سفارش به على عليه السلام ـ : اى على! با همسر خود در آغاز ماه و ميانه آن و پايان آن ، آميزش نكن ، چرا كه ديوانگى و جذام و بى خِردى با شتاب به سراغ همسر و فرزندش مى رود .
اى على! بعد از ظهر با همسرت آميزش نكن ، كه اگر در اين زمان فرزندى ميان شما به وجود آيد ، لوچ مى شود و شيطان از چپ بودن چشم انسان ، خرسند مى گردد .
اى على! هنگام آميزش سخن مگو ؛ چرا كه اگر ميان شما فرزندى به وجود آيد ، از اين كه لال شود ، ايمن نيست . نبايد هيچ كس به شرمگاه همسرش نگاه كند و بايد هنگام آميزش ، چشم خود را ببندد ؛ چرا كه نگريستن به شرمگاه ، كورىِ فرزند را در پى مى آورد . اى على! با شهوت زن ديگرى با همسر خود آميزش مكن ؛ چرا كه من بيم آن را دارم كه اگر فرزندى ميان شما به وجود آمد ، خنثا باشد يا دختر ديوانه . . . . اى على! ايستاده با همسرت آميزش مكن ؛ چرا كه اين ، كارِ درازگوش است . اگر ميان شما فرزندى به وجود آيد ، بر بستر بول مى كند ، مانند درازگوش كه در هر جا بول مى كند . اى على! شبِ عيد قربان با همسر خود آميزش مكن ؛ چرا كه اگر ميان شما فرزندى به وجود آيد ، يا شش انگشتى مى شود يا چهار انگشتى . اى على! زير درخت ميوه با همسر خود آميزش مكن ، چرا كه اگر ميان شما فرزندى به وجود آيد ، يا جلاّد آدم كُش شود يا عريف . اى على! زير خورشيد و تابش آن با همسرت آميزش مكن ، مگر از رواندازى استفاده كنى كه شما را بپوشانَد ؛ چرا كه اگر فرزندى ميان شما به وجود آيد ، هماره در گرفتگى و فقر باشد تا بميرد

 اى على! ميان اذان و اقامه با همسر خود آميزش مكن ؛ چرا كه اگر ميان شما فرزندى به وجود آيد ، به خون ريزى حريص مى گردد . اى على! هرگاه همسرت باردار شد ، با او آميزش مكن ، مگر اين كه وضو داشته باشى ؛ چرا كه اگر فرزندى ميان شما به وجود آيد ، كوردل و خشكْ دست مى گردد . اى على! در نيمه شعبان با همسر خود آميزش مكن ؛ چرا كه اگر فرزندى ميان شما به وجود آيد ، شوم گشته و چهره اى زشت مى يابد . اى على! دو روز مانده به آخر شعبان با همسرت آميزش مكن ؛ چرا كه اگر فرزندى ميان شما به وجود آيد ، يا باج بگير مى شود و يا ياور ستمكاران ، و نابودى گروهى از مردم به دست او خواهد بود . اى على! بر پشت بام ساختمان ها با همسرت آميزش مكن ؛ چرا كه اگر ميان شما فرزندى به وجود آيد ، منافقِ رياكارِ بدعت گذار مى شود . اى على! هرگاه براىمسافرت حركت كردى ، همان شب با همسر خود آميزش مكن ؛ چرا اگر فرزندى ميان شما به وجود آيد ، مال خود را به ناحق مصرف مى كند . «همانا تبذيرگران ، برادرانِ شيطان اند» . اى على! هرگاه به اندازه سه روز و سه شب سفر كردى ، با همسر خود آميزش مكن ؛ چرا كه اگر فرزندى ميان شما به وجود آيد ، عليه تو ياور هر ستمگرى مى شود. اى على! آغاز شب با همسر خود آميزش مكن ؛ چراكه اگر ميان شما فرزندى به وجود آيد ، از اين كه افسونگر و ترجيح دهنده دنيا بر آخرت شود ، ايمن نيست .

پيامبر خدا صلي الله عليه و آله ـ در سفارش به على عليه السلام ـ : اى على! بر تو باد آميزش در شب دوشنبه ؛ چرا كه اگر فرزندى ميان شما به وجود آيد ، حافظ كتاب خدا و راضى به قسمت خدا مى شود . اى على! اگر شب سه شنبه با همسرت آميزش كردى و فرزندى ميان شما به وجود آمد ، بعد از گواهى به اين كه «خدايى جز اللّه نيست» و اين كه «محمّد ، فرستاده خداست» ، شهادت روزى اش مى شود و خداوند ، او را با مشركان عذاب نمى كند . خوش بو دهان ، دل مهربان وگشاده دست مى شود ، و از غيبت و دروغ و تهمت ، پاكْ زبان مى شود . اى على! اگر شبِ پنج شنبه با همسرت آميزش كردى و فرزندى ميان شما به وجود آمد ، يا فرمان روايى از فرمان روايان و يا دانشمندى از دانشمندان مى شود . و اگر روز پنج شنبه ، هنگام مايل شدن خورشيد از وسط آسمان با او آميزش كردى و فرزندى ميان شما به وجود آمد ، شيطان به او نزديك نمى شود تا پير شود و به سرپرستى مى رسد و خداوند ، سلامت دين و دنيا را روزى وى مى گردانَد. اى على! واگر شب جمعه با او آميزش كردى و فرزنددار شديد ، گوينده سخنورِ زبان آور مى شود و اگر عصرِ جمعه با او آميزش كردى و فرزندى ميان شما به وجود آمد ، دانشمندى معروف و مشهور مى گردد و اگر جمعه شب ، بعد از نماز عشا با او آميزش كردى ، اميد است كه آن فرزند ، از اَبدال باشد ، إن شاء اللّه تعالى!

امام على عليه السلام : هرگاه كسى از شما خواست به همسرش درآيد ، بايد در اوّل ماه ها و نيمه ماه ها خوددارى كند ؛ چرا كه شيطان در اين دو زمان ، فرزند خواهى مى كند و شيطان ها در اين زمان ، خواستار مشاركت [در نطفه ]هستند . از اين رو ، مى آيند و باردار مى كنند .

امام رضا عليه السلام : آميزش پس از آميزش ، بدون اين كه ميان آنها غسل باشد ، ديوانگى را براى فرزند در پى مى آورد .

امام رضا عليه السلام : آغاز شب ، چه در زمستان و چه در تابستان ، با زنان آميزش مكن .اين ، بدان جهت است كه معده و رگ ها پُرند و اين ، وضعيت مناسبى [براى آميزش] نيست و بيم قولنج و فلج و لرزش چانه و نِقرس و سنگ [كليه ]و تقطير (چكايش) بول وفتق و ضعف در بينايى و ذهن مى رود . پس اگر اراده آميزش دارد ، بايد در پايان شب باشد كه براى بدن ، سالم تر و براى فرزند [آوردن] ، اميدوارتر و براى افزونى هوش فرزندى كه در اين ميان پديد مى آيد ، بهتر است .

اسلام براي سلامت جسمي و روحي رواني فرزند و برخي جهات ديگر، براي زمان و مکان و چگونگي آميزش دستور عمل‌هايي دارد که به برخي اشاره مي‌شود:
1- پيش از جماع وضو داشته باشند.
2- پس از ورود آن ها به اتاق مخصوص، ابتدا خداي را براي اين كه آن ها را به يكديگر حلال كرد و اجازه آميزش جنسي داده شكر كنند.
3-هر كدام دو ركعت نماز بخوانند. براي خوشبختي يكديگر و دوام و ازدياد عشق و محبت نسبت به هم و نيز براي دارا شدن فرزند صالح دعا كنند، بهتر است اين دعا را بخوانند :
ا) «أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بسم الله الرحمن الرحيم. اللّهمّ جنّبني الشيطان و جنّب الشيطان ما رزقتني». (1)
ب) «اللّهمّ ارزقني إلفها و ودّها و رضاها، و ارْضني بها، و اجْمع بيننا بأحسنِ اجتماعٍ، و اُنسٍ و ائتلافٍ، فانّک تُحِبُّ الحلال و تکره الحرام». (2)
ج) مرد دستش را روي پيشاني همسرش بگذارد و بگويد: «اللّهمّ على کتابک تزوّجتها، و في أمانتِک أخذتها، و بکلماتک إسْتحللتُ فَرْجها، فإنْ قضيتَ في رحمها شيئاً فاجعله مسلماً سويّاً، و لا تجعلهُ شِرک الشيطان». (3)
د) «بسم الله الرحمن الرحيم. الّذي لا إله إلاّ هو. بديعُ السموات والأرض، اللهمّ إن قضيتَ منّي في هذه الليلة خليفةً فلا تجعل للشيطان فيه شِرکاً و لا نصيباً، ولا حظاً و اجْعله مؤمناً مخلصاً، مصفّاً من الشيطان و رجزه جلّ ثناؤک». (4)
4- قبل از شروع بسم الله بگويند.
5- توجه به نوع تغذيه پيش از نزديکي و انعقاد نطفه و پس از آن در دوران بارداري و شيرخوارگي از جهات مختلف در سلامت جسمي، فکري و روحي فرزند مؤثر است مثلاً:
ا) چه غذاهايي در زيبايي قيافه و صورت بچه اثر دارد؟
ب) چه نوع غذاهايي است که در تقويت نيروي فکري و عقلي و هوش بچه مؤثر است؟
ج) چه نوع غذاهايي در تقويت بنيه جسماني و استخوان‌بندي فرزند مؤثر است؟
د) چه نوع غذاهايي در شکل‌گيري شخصيت انساني، ‌روحي و اخلاقي و ديني بچه مؤثر است(مال حلال باشد، حرام و شبهه ناک نباشد).
6 - مرد در هنگام جماع عجله نكند ، بلکه با زن بازي كند . با مقدماتي او را كاملاً براي اين کار آماده نمايد تا نيازهاي هر دو با هم برطرف شود و هر دو با هم لذت ببرند. اين کار در آرامش روحي همسر و در نتيجه در نطفه مؤثر است.
7- روحيات و خلق و خوي زن و مرد پيش از آميزش و هنگام آن و روحيات مادر پس از انعقاد نطفه در سلامت فرزند تأثير فراواني دارد.
8- نزديکي در جاي آرام و خلوت و در شب انجام گيرد.
9- پس از نزديكي فورا غسل كنند و با حالت جنابت نخوابند.
10- جماع در شب‏هاي دوشنبه، سه شنبه، پنج شنبه يا جمعه باشد. از نزديكي كردن در شب هاي چهارشنبه و شب اول(غير ازشب اول ماه رمضان که مستحب است)، وسط و آخر ماه قمري و نيز شب هاي ماه گرفتگي و طوفان هاي شديد پرهيز كنند.
11- بدون رو انداز نزديكي نكنند.
12- طوري بخوابند كه كف پا يا سر آن ها به طرف قبله نباشد.
13- هنگام همبستر شدن به عورت يكديگر نگاه نكنند و با يكديگر صحبت نكنند.
14- با شكم پر و مثانه پر نزديكي نكنند.

همانطور که می دانید یکی از مهمترین اهداف ازدواج تولید نسل سالم و صالح است. تحقق چنین امری مستلزم رعایت یک سلسه اموری است که ذیل به آنها اشاره می شود:
الف) سلامت جسمانی و روانی زن و شوهر نقش بسیار مهمی دارد.
ب ) رعایت اصول و مسائل بهداشتی بویژه درخوردن وآشامیدن و همچنین در مسائل زناشویی
ج ) رعایت رژیم غذایی مناسب در زمان بارداری که در این زمینه باید با کارشناسان تغذیه یا پزشک خانواده و خانه های بهداشت مربوط به دوران بارداری مراجعه فرمایید واطلاعات لازم را بدست آورید.
د ) قطع نظر از نوع تغذیه و میزان آن، غذای حلال در شکل گیری پایه های زیستی شخصیت نقش بسیار مؤثری دارد بنابراین از خوردن غذای حرام یا شبهه ناک جدا خودداری کنید.
ه ) رعایت واجبات و ترک محرمات در همه اوقات زندگی بویژه در زمان بارداری نقش بسیار مهمی دارد.
از نظر شرعی زن و شوهر، هر وقت بخواهند می توانند با هم ارتباط برقرار کنند و هر گونه لذتی ازهم ببرند بلی در ایام عادت ماهیانه و یا در ایام نفاس بعد از زایمان (تا ده روز) و در ایامی که در حال احرام حج یا عمره باشند ارتباط حرام است و نزدیکی از پشت کراهت دارد ولی اگر زن راضی نباشد، جایز نیست.
آداب عمومى زناشویى: «مستحبات»
1-
گرفتن وضو
2-
گفتن بسم اللّه‏
3-
در هنگام جماع تعجیل نکند و زن را براى آن آماده کند تا او هم کاملاً لذت ببرد؛ یعنی، کمی با هم گفتگو کنید سپس ملاعبه و بازی و بعد از آمادگی اقدام کنید.
4-
جماع در شب‏هاى دوشنبه، سه شنبه، پنج شنبه یا جمعه باشد.
5-
هنگام جماع با زن ملاعبه و بازى کند تا او کاملاً آماده شود.
6-
جماع را وقتى انجام دهد که زن میل دارد.
7-
نزدیکی بهتر است در اول شب نباشد بلکه ساعاتی بعد از خوردن شام باشد زیرا معده پر است نزدیکی موجب قولنج و فلج و رعشر و نقرس و سنگ درون و چکیدن بول و فتق و ضعف بینایی می شود.
امام رضا(ع) فرمود این عمل را در آخر شب انجام دهید. زیرا برای بدن صالحتر و مایه امید بیشتر و ذکاوت بیشتر برای فرزند که در آن میان ایجاد می کند می باشد. V} (سفینه البحار ، ج 1، ص 181){V
در این رابطه، موارد مکروهى نیز وجود دارد که بهتر است از آنها پرهیز گردد:
1- جماع در شب و روزى که ماه و خورشید گرفته است.
2-
هنگام غروب خورشید.
3-
هنگام طلوع فجر تا طلوع آفتاب.
4-
شب اول ماه غیر از ماه رمضان.
5-
در شب آخر ماه.
6-
جماع بعد از احتلام در خواب.
7-
جماع در اتاقى که بچه‏اى وجود داشته باشد.
8-
نگاه کردن به فرج هنگام جماع.
9-
جماع به صورت عریان.
10-
جماع در زیر آسمان.
11-
جماع رو به قبله و پشت به قبله.
12-
هنگامى که شکم پر است.
13-
جماع در جایى که کودکى باشد که به آنها نگاه کند یا سر و صداى آنها را بشنود، هر چند چیزى متوجه نشود.
14-
جماع در فرصت بین اذان و اقامه نماز که مخصوص اعمال عبادى است.
15-
جماع بدون وضو یا غسل.
16-
جماع در شب عید قربان.
17-
جماع در شب عید فطر.
در غیر این مواردی که مکروه است در سایر مواقع نزدیکی و مقاربت اشکالی ندارد.
همچنین برای آشنایی با آداب و مستحبات آمیزش به کتاب حلیه المتقین مرحوم علامه مجلسی مراجعه نمایید.

منابع:
http://www.hadithlib.com/rolls/view/

http://www.firouzi.org/?p=

http://www.porseshkadeh.com/Question

http://pasokhgoo.ir/node/



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: بهترین اوقات انعقاد نطفه, طب اسلامی, مکروهات, مستحبات, تربیت قبل از تولد,
نوشته شده توسط ارحمی خواجه در دو شنبه 2 تير 1393

مطالب پیشین
:: تجربه
:: کسی رو که دوست داری
:: چرا صبر خوب؟
:: باز تعریف بی حجابی
:: شفا
:: اگر می خواهید خوشبخت باشید
:: اتفاق
:: اندازه فهم کودک
:: حال
:: ارزش دروغ
:: فرزند سالاری
:: سوالات رایج در زمینه ی ترشحات و عفونت واژن در خانم ها
:: از مرگ می ترسند
:: محبت کامل آری...اعتماد مطلق نه
:: فقط زندگی کن و لذت ببر
:: چرا نباید برای دیدن بقیة‌الله(عج) اصرار کرد
:: اعتقاد من و نه هراس من، کار خودش را کرده است
:: اگر بگویید که خراب خواهد کرد، به احتمال زیاد خراب می کند.
:: یا فارسَ الحجاز أدرکنی، یا اباصالح المهدی أدرکنی،یا اباالقاسم أدرکنی و لا تَدَعْنی،فَانّی عاجزٌ ذلیل
:: از خودتان مراقبت کنید .
:: طبیعت غذاها و عملکرد جنسی انسان
:: خوشبختی ات را به فردا موکول نکن
:: پر انرژی باشید
:: منصفانه ترین پاداش
:: معجزه اتفاق می افتد...
:: onhdh..
:: بعد از چندسال ،مهم‌ترین مشکل زوج‌ها؛ عدم کشش جنسی است
:: عوامل موثر افزایش طلاق
:: علتهای بنیادی ازدواج کدامند؟ و علت سرخوردگی از ازدواج کدام است؟
:: فقط بخواه...
:: سن عشق...
:: ای دیوانه لیلایت منم
:: خدا کجاست؟...
:: ما صاحب خانه خوبی داریم
:: چرا از نظر آقایان، خانم ها بدون آرایش زیباترند؟!
:: در جستجوی خدا
:: پاکدامنی
:: بازی
:: خودت رو از من نگیر
:: آمار تکان دهنده
:: من دخیل دل خود را به تو طوری بستم
:: شنونده فعال
:: صبر کن؛
:: بچه
:: غم
:: چه همسر شما یک قهرمان پینگ پنگ باشد و چه یک دستفروش ساده ، او به شما نیاز دارد
:: کی حقوق کودکانمان زیر پا گذاشته می شود؟!
:: خداوند زیبا است ، و زیبائى را دوست دارد! و همچنین دوست دارد آثار نعمت را بر بنده خود ببیند.
:: زندگی


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by adytum